• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Távkövetés szakemberrel
  • Mozogj velünk

    Mozogj velünk

    Mozogj velünk és mozgásterapeutánkkal Dvorák Mártonnal az Életmód Orvosi Stúdióban. Bevezetésként ingyenesen vehetsz részt óráinkon ahol többed magaddal elsajátíthatód a helyes mozgásformákat és megtanulhatod, hogy számodra hogyan és milyen mozgásforma ami segíthet. Jelentkezz speciális óráinkra!

    Órarend

         
    "vércukorszintet csökkentő" csoportos mozgás Hétfő 18:30 - 19:30
    "inzulinérzékenységet növelő" csoportos mozgás Kedd 18:30-19:30
    "vérnyomáscsökkentő" csoportos mozgás Kedd 17:00-18:00
    "testsúlycsökkentő" csoportos mozgás Hétfő 17:00-18:00

    Jelentkezni lehet e-mailen itt>>

    Kérjük küldje el, hogy melyik órára szeretne jelentkezni, valamint írja bele telefonszámát és kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot és tájékoztatják a részletekről.

    Órák helyszíne: 1015 Budapest, Ostrom utca 31.

    Bővebb információ: info@eletmodorvosikozpont.hu

    "Inzulinérzékenységet növelő" csoportos mozgás

    inzulinérzékenységet növelő mozgásAki inzulinrezisztenciában szenved, jól tudja, hogy az állapot normalizálásához egyaránt fontos a személyre szabott diéta, a rendszeres testmozgás és szükség esetén gyógyszeres terápia. Sportolással ugyanis kevesebb inzulin felhasználásával kerül a glükóz a sejtekbe, továbbá hosszútávon növeli a szervezet inzulin iránti érzékenységét. Egy 30-60 perces, közepes intenzitású edzés hatása akár 20 órán keresztül is fennállhat még, így képes befolyásolni a szervezet alkalmazkodó képességét.

    A leromlott inzulinrezisztenciás állapot eleve stressz a testnek, így ilyenkor nem szabad egyből belevágni egy intenzív edzésprogramba, érdemes azt szakember felügyelete mellett fokozatosan felépíteni.  Ebben nyújtanak segítséget az „inzulinérzékenységet növelő" csoportos mozgások, ahol egyénileg meghatározott edzések során tapasztalhatják meg a résztvevők a számukra megfelelő kardio-intenzitásokat és erősítő ismétlésszámokat. Ugyanis az állóképességi mozgásformák mellett az izomerő növelő edzések is jelentősen segítenek a szénhidrát anyagcsere rendezésében és az inzulinszint csökkentésében.

    "Koleszterincsökkentő" csoportos mozgás

    A szív-érrendszeri  megbetegedések kockázata jelentősen lecsökkenthető a testmozgás, azon belül is az állóképesség, a kardiovaszkuláris fittség fejlesztésével. Rendszeres sportolás hatására javul a koleszterin-egyensúly, és az összkoleszterin 5,2 mmol/l értéke felett még nem feltétlenül szükséges gyógyszeres kezelés, ám az életmód változtatás különösen ajánlott.

    Ennek élettani háttere, hogy az izommunka hatására nő a nitrogén monoxid termelés, mely javítja az érrendszer összehúzódó képességét, ezáltal véd az érelmeszesedés ellen. A fokozott véráramlás növeli a shear stress jótékony hatását az érfalra, csökkenti a trombózisképződés és gyulladások valószínűségét, amik komoly rizikófaktorok a magas koleszterinszint esetén.

    A koleszterincsökkentő csoportos edzések során a résztvevők a gyakorlatban, szakember felügyelete mellett próbálhatják ki a koleszterin csökkentésre leghatékonyabb mozgásformákat, és használható tanácsokat kapnak arról, milyen gyakran, mennyit és hogyan érdemes mozogniuk koleszterinszintjük javításához.

    "Vérnyomáscsökkentő" csoportos mozgás

    A magas vérnyomás az egyik legjelentősebb kockázati tényező a szív-érrendszeri betegségek tekintetében, azonban csak a megfelelő testmozgás bevezetésével már 6-10 Hgmm-el csökkenthető. Ehhez hetente legalább 150 perc, közepes intenzitású kardio mozgás a nemzetközi ajánlás, ami lehet kocogás/futás, kerékpározás, úszás, vagy bármilyen olyan állóképességi sport végzése, amikor a pulzus nem haladja meg a maximális 60-65%-át.

    A kiscsoportos edzések alatt a résztvevők „próbaedzésen’ vehetnek részt, ahol a fő cél a magas vérnyomásuk csökkentése, de segítséget kapnak mozgásprogramuk elkezdéséhez is. Megtanulják mit jelent számukra a „maximális pulzus”, és annak a 60-65%-a, hogyan érdemes megtervezni heti edzéseiket., illetve mikor kell közben megmérni vérnyomásukat.

    Sokan inkább elfelejtik az erősítő edzéseket magas vérnyomás mellett, pedig kellő odafigyeléssel és kisebb súlyokkal azt sem érdemes kihagyni, hiszen nagyon fontos az izmok, csontok egészségének és erejének fenntartása, nem csak időskorban. Ennek gyakorlatát is megismerhetik a résztvevők az alkalmak során.

    "Testsúlycsökkentő" csoportos mozgás

    Az elhízás nem csak az egyik legnagyobb egészségügyi probléma világszerte, de súlyos kockázatot is jelent azok számára, akiknek BMI értékük 30 feletti. Magas testzsírral az érelmeszesedés, magas vérnyomás, cukorbetegség, magas koleszterin, de a stroke és a színinfarktus kialakulása is jelentősen gyakoribb. Érdemes megelőzni ezen betegségek kialakulását azzal, hogy már a tünetek megjelenése előtt orvosi segítséggel életmódváltásba kezd a „beteg”, melynek alappillérei a táplálkozási és testmozgási szokások megváltoztatása.

    Edzettségtől és más, egyéni tényezőktől függően mindenkinél megvan az a terhelés intenzitás, ahol a zsírégetés a leghatékonyabb. Megfelelő étrend kialakításával, és a fittség fejlesztésével ez a hatás tovább fokozható, ezért a rendszeres, tudatos (!) mozgás meghatározó eleme a fogyásnak, és így a kardiovaszkuláris rizikótényezők csökkentésének. A "testsúlycsökkentő" csoportos alkalmak során kipróbálhatnak testzsírcsökkentő mozgásformákat, egyúttal az első lépésben, programjuk tervezésében nyújt segítséget a jelentkezőknek.

    "Vércukorszintet csökkentő" csoportos mozgás

    Vércukorzsintet csökkentő mozgásAz Amerikai és a Magyar Diabetes Társaság is a rendszeres fizikai aktivitást, mint terápiás kezelést tartja számon, mind az 1-es, mind a 2-es típusú cukorbetegség esetében. A mindennapos mozgás (ami legyen közepes intenzitású, azaz már éppen „izzasztó”, „lihegtető”) képes kiváltani a szervezetben a pozitív hatásokat, mint amilyen a szervezet inzulinérzékenysége.

    Az edzés, mint az inzulin csökkenti a vércukorszintet, így az elején kellő óvatossággal, szakember felügyelete mellett, akár több méréssel érdemes elkezdeni sportolni, így elkerülhető a hypoglikémia. A "vércukorszintet csökkentő" csoportos mozgásos alkalmak során a cukorbetegek megtapasztalhatják, milyen edzés javasolt számukra leginkább, ami segítséget nyújt betegségük kezelésében. Fontos a mozgásprogram közben a rendszeres orvosi vizsgálat is, hiszen a fittség fejlődésével a gyógyszeres kezelés újbóli beállítása várható.

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Bödör Dóra mozgásterapeuta, énEgészségem licences edző
    Bödör Dóra
    Csontos Szabolcs mozgásterapeuta, énEgészségem licences edző
    Csontos Szabolcs
    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Rajcsik Enikő dietetikus
    Rajcsik Enikő
    Szarka Dorottya dietetikus
    Szarka Dorottya
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Babai László életmód-orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok