• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Életvezetésitréning
  • Mozgás

    Mozgás

    A fizikai inaktivitás világméretű egészségügyi probléma – a 4. legfontosabb halálhoz vezető kockázati ok ( Európában a 2. legfontosabb halálozási ok), világviszonylatban becslések szerint évente 3,2 millió halálért felelős.

    Fizikai aktivitásnak nevezünk minden testmozgást, mely a vázizomrendszer működésének eredménye, és energia-felhasználással jár. 

    A WHO stratégiája alapján már 10%-os fizikai aktivitás növelés a teljes lakosság szintjén 25%-os relatív csökkenést eredményezhet a szív-érrendszeri betegségek, rosszindulatú daganatok, cukorbetegség és krónikus légúti megbetegedések okozta korai halálozás kockázatában, illetve 25%-os relatív csökkenést érhet el a magasvérnyomás-betegség előfordulásában és megállíthatja a cukorbetegség és az elhízás terjedését.

    Testmozgással gyógyíthatóak és megelőzhetőek az alábbi betegségek:

    Egészségvédő mozgás

    Az egészség megóvása érdekében az alábbi nemzetközi ajánlás követendő:

    • heti legalább 150 perc közepes intenzitású kardio mozgás
    • legfeljebb 48 órás közökkel az egyes mozgási alkalmak között
    • egy alkalom legalább 30 perces
    • továbbá heti legalább 2x30 perc izomerő növelő mozgás

    A kardio-mozgás alatt értjük a pulzusszámot megemelő, nem ellenállással szemben kifejtett mozgást. (pl: futás, kerékpár, intenzív gyaloglás, úszás)

    Közepes intenzitású mozgás: amikor még tudunk közben beszélni, vagyis nem fulladunk (szavakat tudunk mondani, egész mondatokat már nem), izzadunk.

    A rezisztencia-mozgás (izomerő növelő mozgás) pedig az ellenállás elleni mozgást takarja. Azt, amikor súlyt emelünk, guggolunk, hasizmozunk, stb. Gyakorlatilag ez az izom mennyiségének növelésére szolgáló mozgás. Az izom mennyisége pedig az egyik kulcsszereplője a szervezet cukorháztartásának, így az egészségnek.

    Javasolt mozgásformák

    Célok, kockázatok, betegségek, életkor, nem szerint eltérő. Példák:

    • egészséges térd esetén futás / térdartrózis esetén kerékpár
    • csontritkulás megelőzésre ugrókötelezés
    • gerincerősítésre evezőpad, hátúszás

    Mi így segítünk Önnek:

    Állapotfelmérés

    Képzett, életmód orvoslásban jártas, betegségeket ismerő mozgásterapeutáink (gyógytornászok, személyi edzők) első alkalommal részletes állapotfelmérést végeznek Önnél:

    • izomerő meghatározása izomcsoportonként
    • testtartás, diszbalansz feltérképezése
    • fittségi állapot felmérése nemzetközi dinamikus tesztekkel (Technogym MedBike gépen)

    Egyéni gyógyító mozgásterv

    A fizikai állapot, betegségek, célok ismertében az Ön lehetőségeihez igazított személyre szabott egyéni mozgástervet dolgoz ki Önnek énEgészségem licences edzőnk:

    - Dvorák Márton

    Hatékony és biztonságos mozgáshatékony, biztonságos mozgás

    A mozgás begyakorlását, biztonságos és hatékony elvégzését szakemberink stúdiónkban személyi edzések, mozgásterápiás órák alkalmával segítenek kivitelezni, folyamatos szakmai felügyelettel. Mozgásóráinkat kizárólag pulzuskontroll mellett végezzünk, ez adja meg azt a biztosnágot és hatékonyságot a mozgásnak, amivel a valódi egészségfejlődés biztosítható.

    Magas vérnyomással, cukorbetegséggel élő pácienseink számára biztosított az edzés előtti és szükség esetén alatti vérnyomás és vércukor érték ellenőrzése. 

    Pulzuskontrollált, hatékony és biztonságos mozgást mozgást szakembereink stúdiónkon kívül is segítik Önnek, mozogjon Ön otthonában, a szabadban vagy akár külfödön, távoli földrészen.

    A mozgás mellett dietetikai tanácsadásra is lehetőség van, jelentkezéshez kattintson az alábbi gombra:

    Online bejelentkezés - Életmód Orvosi Központ

    Tudományos háttér

    Kapcsolódó cikkünk

    Mozgással csökkenthető a testsúly és a koleszterinszint is

    Mozgással csökkenthető a testsúly és a koleszterinszint is

    Érdemes komolyan venni és kezeltetni a magas koleszterinszintet, ez ugyanis  - az elhízással karöltve - közvetve kiváltója lehet az infarktusnak, a stroke-nak és a végtagi trombózisnak. Dvorák Márton, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája a hatékony koleszterinszint-csökkentés lehetőségeire hívta fel a figyelmet. 


    A rendszeres, közepes intenzitású mozgás – mint pl. az intenzív gyaloglás, a kerékpározás, sportolás – jótékony hatással bír az egészségre. Többek között csökkenti a szív-érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, a vastagbél- és emlőrák, valamint a depresszió kialakulásának kockázatát. Továbbá a fizikai aktivitás megfelelő szintje csökkenti a csípő- és csigolyatörések kockázatát, segíti a testsúlykontrollt. (WHO)

    A testmozgás gyógyító hatása számos gyakran felírt gyógyszerével azonos tud lenni. Ennek fényében az egészségügyünk túl nagy hangsúlyt fektet a gyógyszeres gyógyításra és elhanyagolja a testmozgás alkalmazását krónikus betegek gyógyításában.

    A testmozgás egészségre gyakorolt bizonyítottan kiváló hatása ellenére:

    • A lakosságnak csaknem fele többnyire ül vagy áll a munkája során. A passzivitás a nőket nagyobb mértékben jellemzi, mint a férfiakat, míg a tényleges fizikai megerőltetést jelentő munkavégzés inkább férfisajátosság, a nőknek csak minimális hányadát érinti.
    • Nemcsak a munkatevékenységhez kapcsolódik kevés mozgás, hanem a szabadidős, kifejezetten sport jellegű testmozgás is ritka és tartamát tekintve szerény.
    • A lakosság kétharmada (67%) nem sportol még napi 10 percet sem. A legsportosabbak, akik a hét minden napján végeznek testmozgást, a felnőtt népesség mindössze 4,5%-át teszik ki. A kimondottan izomerősítő, állóképességet fejlesztő gyakorlatokat napi rendszerességgel végzők aránya pedig mindössze 3,2%. Ezzel szemben áll azok hatalmas aránya, akik izomerősítő, állóképességet fejlesztő gyakorlatokat egyáltalán nem végeznek – a lakosság 76%-a! [ELEF2014]

    Mozgásterápiára való bejelentkezéshez kattintson az alábbi gombra vagy keressen minket elérhetőségeink egyikén:

    Online bejelentkezés - Életmód Orvosi Központ

    Telefon: +36 70 409 3120
    e-mail: info@eletmodorvosikozpont.hu

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Szabó Lucia dietetikus
    Szabó Lucia
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász dr. Tar Attila PhD
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok