• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Távkövetés szakemberrel
  • hírek
    Pulzusod legyen fogyásod egyik kulcsa

    Pulzusod legyen fogyásod egyik kulcsa
    2016.04.25

    Napjainkban az emberek döntő többsége szeretné leadni túlsúlyát, és szeretne egy fittebb, egészségesebb testben élni. Ennek több módja létezik, de a leghatékonyabb mindenkinek a személyre szabott, egyéni edzésterhelés kialakítása. A pulzus figyelése, az egyik legmegbízhatóbb visszajelzés és segítség ebben. Az Életmód Orvosi Központ edzője és egészség tanácsadója, Németh Vivien beszélt a pulzuskontrollált edzés alapjairól.

    Pulzuskontrollált edzés

    Az, hogy egyénileg mi az ideális pulzustartomány a zsírégetéshez, állóképesség javításához több tényezőtől is függ. Életkor, nem, testmagasság, testsúly, fittségi állapot, egyéb fizikális és mentális állapot, mind befolyásolja.

    A pulzuskontrollált edzés segít abban, hogy a szervezet minél gyorsabban és hatékonyabban kezdje el energiaként felhasználni a zsírsejtekben raktározott lipideket. Elsőként a szénhidrát raktárak adják a „fűtőanyagot” az edzéshez, majd átlagosan 40 perc után nyúl a zsírsejtekhez a szervezet a megfelelő pulzusérték mellett. 

    Milyen intenzitás szükséges a sikeres zsírégetéshez?

    Ügyelni kell arra, hogy a terhelés ne legyen túl nagy. Sok ideig (~40-60 perc) fennálló magas pulzusszám esetén, a gyors energianyerés érdekében, nem a zsírsejtekből, hanem az izomsejtekből szerzi a szükséges energiát a szervezet. Ezért érdemes elkerülni az egymást követő, több napon keresztül végzett egy órás, „mindent bele” edzéseket, ha a zsírégetés a cél. Hosszú távon az izomzat látja kárát a nem megfelelő regenerálódás hiányában.

    Zsírégető zóna

    A fogyáshoz, a maximális pulzusszám 60-70 %-án, alkalmanként legalább 40 percig tartson az edzés. Például: egy súlyfelesleggel küzdő 40 éves hölgy esetén, az „ökölszabály” szerint 220- 40= 180 pulzusérték a maximális. Ennek 60- 70%-a 108-126 pulzustartományban érdemes mozogni az anyagcsere fokozása, és a zsírégetés érdekében. Mint a nevében is hordozza, ez a számolás, mindössze egy ökölszabály, ami abszolút nem veszi figyelembe az egyéni állapotot. Közel nem garantált, hogy a jó pulzuszónában zajlik az edzés, a kitűzött célhoz igazítva. A mai technika és a hozzá tartózó tudományos ismeretek lehetővé teszik, hogy könnyen és gyorsan készítsünk mindenkinek egyénileg megfelelő edzésterhelést.

    A pontos meghatározáshoz javasolt fittségi, egészség felmérés - ahol nem csak a zóna kerül meghatározásra, de felmérésre kerül az izomerő, állóképesség, szív és tüdőműködés, erek állapota - ez alapján pedig személyre szabott, igazán hatékony és biztonságos súlycsökkentő edzésterv készíthető.

    Ennek fényében kijelenthetjük, hogy a pulzuskontroll adta lehetőségeket ki kell használni az edzés hatékonyság növelése érdekében. A sikeres fogyáshoz a megfelelő táplálkozás, és a rendszeres mozgás megléte szükséges. Kiegészítik, segítik egymást, ezért kell kiemelt hangsúlyt fektetni mindkettőre.

     

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Rajcsik Enikő dietetikus
    Rajcsik Enikő
    Szarka Dorottya dietetikus
    Szarka Dorottya
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok