• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Távkövetés szakemberrel
  • hírek
    Mitől lehet hizlaló egy saláta?

    Mitől lehet hizlaló egy saláta?
    2016.07.24

    Hosszútávon fenntartható fogyás alapja az életmódváltás. Fontos elsajátítani, hogy milyen alapanyagokból és, hogyan készüljenek el ételeink úgy, hogy ne vonjuk meg magunktól az egészségmegőrzés szempontjából fontos tápanyagokat, mégis sikerrel járjunk a plusz kilók leadásában. Sokan nem is gondolnák, de akár egy könnyed vacsorának tűnő salátát is el lehet úgy készíteni, hogy gátat szabjon a fogyásnak. Arról, hogy ez, hogyan lehetséges Sárga Diánát az Életmód Orvosi Központ dietetikusát kérdeztük.

    MITŐL LEHET HIZLALÓ EGY SALÁTA?

    A legtöbb fogyókúrás étrend magában foglalja a saláták gyakori fogyasztását, de nem mindegy, hogy mit is teszünk a salátánkba, és milyen öntettel locsoljuk meg. Annak ellenére, hogy ízletes salátákat lehet készíteni növényi olajokkal (pl. olívaolaj, tökmagolaj, dióolaj, szőlőmagolaj), sokan hajlamosak megdönteni az üveget és jól meglocsolni a salátájukat pl. olíva olajjal. Ehhez gyakran kibontanak egy konzerv olajos tonhalat, ami szintén sok többlet energiát jelent. Fél avokádó, sajt és még egy maréknyi tökmag  összekeverve jégsalátával, paradicsommal, uborkával és kész is a 700-800 kcal-át tartalmazó vacsora, ami, akár a napi energiabevitel felét is jelentheti-, árulja el Sárga Diána dietetikus.

    OLAJOKAT, ZSÍROKAT KERÜLNI KELL A FOGYÓKÚRA SORÁN?

    Zsiradékokat nem kell teljes mértékben kizárni az étrendből, de mennyiségüket érdemes csökkenteni fogyókúra alatt. Előnyben kell részesíteni az egészségmegőrzés érdekében a növényi eredetű olajokat, olajos magvakat, tengeri halakat az állati eredetű zsiradékokkal szemben (sajtok, zsíros húsok, kolbász, szalonna).  Fontos azonban mértékletes fogyasztásuk, hiszen a testsúlycsökkentő program során sok kalóriát lehet megspórolni a zsírok megszorításával. Míg 1 g fehérje és 1 g szénhidrát 4 kcal-át jelent, addig 1 g zsírral 9 kcal-át fogyasztunk el. Így nem véletlen, hogy a zsírdús ételekkel és a zsiradékokkal óvatosan kell bánni. 

    MIT TEGYEK A SALÁTÁRA, HOGY FOGYJAK IS ÉS FINOM IS LEGYEN?

    A következőkre érdemes odafigyelni a saláták készítésekor, hogy az ízlelőbimbóink is elégedettek legyenek és mérlegre is örömmel álljunk fel:

    • egy evőkanálnyi növényi olajnál nem javasolt többet használni
    • a bolti öntetek magas energiatartalmuk miatt kerülendőek
    • olajjal készült salátaöntet variálható házilag készített joghurtos, kefires öntettel 
    • a tonhalkonzervről érdemes eltávolítani az olaj egy részét, és nem javasolt mellé plusz olaj használata
    • avokádónak csak a fele kerüljön bele egy salátába
    • sajtokból az alacsonyabb zsírtartalmúak választandóak
    • az olajos magvakból kis maréknyi, azaz 10-15 szem/nap fogyasztása javasolt, sótlan változatban

    A fogyókúra során tehát nem mindegy, hogy miből mennyit, és hogyan fogyasztunk el. Lehetséges, hogy úgy gondoljuk, egészségesen táplálkozunk, azonban a mérleg mutatója nem változik. Ebben az esetben érdemes dietetikushoz fordulni, aki a táplálkozási napló elemzésével, és célzott kérdésekkel segít rájönni, hogy miért nem sikerül megszabadulni a plusz kilóinktól. Egy személyre szabott testsúlycsökkentő életmódprogram segítségével hozzásegít a tartós fogyáshoz, melyet egy életen át lehet követni.

    Forrás: Életmód Orvosi Központ (www.eletmodorvosikozpont.hu)

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Rajcsik Enikő dietetikus
    Rajcsik Enikő
    Szarka Dorottya dietetikus
    Szarka Dorottya
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok