• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Életvezetésitréning
  • hírek
    Idegesíti a főnöke? Mozogjon, hogy könnyebben elviselje a munkahelyi stresszt!

    Idegesíti a főnöke? Mozogjon, hogy könnyebben elviselje a munkahelyi stresszt!
    2016.10.17

    A munkahelyi hangulat nagyban befolyásolja az ember produktivitását, ám szinte elképzelhetetlen olyan feladatkör, ami ne járna több-kevesebb stresszel. Akár a főnöke vagy a munkatársai miatt telik be a pohár, akár egy határidős munka miatt feszített a tempó, a feszültséget bizony kezelni szükséges, hiszen ez nemcsak a teljesítményét, de az egészségét is veszélyezteti. Németh Vivien, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája szerint rendszeres edzéssel nemcsak a munkahelyi stressz csökkenthető, de a produktivitása is fokozható!

    Csökkentse stressz szintjét és fokozza teljesítményét mozgással

    Napjainkban a legtöbb ember ülőmunkát végez, és a munkaidő letelte után sem szán időt a testmozgásra. Pedig rendszeres edzés által amellett, hogy boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá válunk a felszabaduló endorfin miatt, tanulmányok kimutatták, hogy ezáltal hatékonyabb munkavégzésre is vagyunk képesek. Ráadásul a stressztűrésünk is fokozódik, így nem lesz olyan nagy befolyással ránk az irodában jelenlévő esetleges feszültség.

    „Testedzés hatására az agy vérellátásának fokozódása miatt javul annak oxigén-ellátottsága, melynek eredményeként javul a memória, valamint az információfeldolgozás gyorsasága. Emellett fokozódik a koncentráció-képesség, a munka iránti elkötelezettség, a stressztűrő képesség, egyszóval a munkahelyi teljesítmény is kedvező átalakuláson megy keresztül- nem hiába mondják, hogy ép testben, ép lélek, ami természetesen nagy befolyást gyakorol a produktivitásra. Ráadásul rendszeres mozgás hatására javul a helyzetmegoldó képesség, valamint a test pozitív átalakulása miatt nő az önbizalom, a testi elégedettség, amely tovább fokozza a munkahelyi sikereket”- mondja Németh Vivien, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája.

    Fontos azonban, hogy a mozgás ezen hatása csakis akkor érvényesül, ha az illető rendszeresen sportol, és hetente minimum háromszor kb. 40-60 percet szán rá. Hogy munkaidő előtt vagy után áll neki, az mindegy, sőt, svéd kutatások szerint a munkaidő alatti edzés is lényegesen megnöveli a hatékonyságot.

    Így hat a mozgás a munkahelyi teljesítményre

    • 90%-kal javítja a munkavállaló egészségét
    • 66%-kal fejleszti a stresszkezelést
    • 47%-kal fokozza a teljesítményt
    • 32%-kal csökkenti a betegség miatti távollétet
    • 53%-kal erősíti a csapatszellemet

    Növelje teljesítményét miközben formálja alakját

    Nekikezdeni a sportolásnak úgy, hogy előtte nem mozgott rendszeresen, nehéz, nemcsak azért mert könnyű elveszteni a kezdeti motivációt, de nem egyszerű megtalálni az ideális mozgásformát sem. Ebben nagy segítséget nyújthat egy személyi edző, aki előzetes állapotfelmérés után személyre szabott mozgásprogramot javasol. Ennek nagy előnye, hogy ezáltal több legyet lehet ütni egy csapásra: ugyanis van, aki hajt és motivál, valamint így közelebb kerülhetünk az álomalakhoz miközben eredményesebb és hatékonyabb munkavállalóvá válunk, ráadásul egészségi állapotunkért is sokat teszünk. 

    További híreink >>>

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Szabó Lucia dietetikus
    Szabó Lucia
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász dr. Tar Attila PhD
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok