• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Távkövetés szakemberrel
  • hírek
    Ezeket a szabályokat tartsa be az edzésnél, míg nem jön az ősz

    Ezeket a szabályokat tartsa be az edzésnél, míg nem jön az ősz
    2015.08.25

    A rendszeres testmozgásnak igen fontos szerepe van az egészség megőrzése és visszanyerése érdekében, és nem utolsó sorban a hangulatra is remek hatással van. Igenám, de a legtöbben a nagy melegben inkább mellőzik az edzéseket, és megvárják, míg beköszönt az enyhülést hozó ősz. Bár már hamarosan elejét veszik a hűvösebb hónapok, ám a nyár még egy végső kánikulával búcsúzik. Lássuk, mit tanácsol Pancsó Gergely, az Életmód Orvosi Központ testnevelő-edzője, hogy miként sportoljunk a melegebb időben.

    Figyelje teste jelzéseit

    Amikor valaki sportolásra adja a fejét, fontos figyelnie teste üzeneteit – főleg, ha akkor kezdi az edzéseket. Ez kánikulában kiemelt jelentőséggel bír, így nem szégyen, ha a hőség miatt esetleg kevésbé bírja a megpróbáltatásokat. Ilyenkor vegyen vissza a tempóból, vagy pihenjen egy kicsit. A szervezet ekkor alapból fokozott tempóban működik, így nem csoda, ha rövid idő után már kapkodja a levegőt.

    Ha most kezd neki, fokozottan ügyeljen

    Ha eddig még nem igazán sportolt, vagy csak évekkel ezelőtt, akkor nem ez a megfelelő időszak arra, hogy maximális erőfeszítésekkel most kezdjen neki. Hiszen a szervezetét így nem csak a nagy meleghez, hanem a mozgáshoz is hozzá kell szoktatni- így lehetőleg ne egyszerre legyen a kettő, ugyanis ekkor jelentősen megnő a sérülések és a rosszullétek esélye. Ha semmiképp sem akar várni, akkor legalább kora reggelre, vagy az esti órákra időzítse a sportolást!

    Amennyiben már egy ideje rendszeresen sportol, kánikulában akkor se az eddigi teljesítményét vegye alapul, hanem inkább csökkentse tempóját, és utána fokozatosan emelje, hogy a szervezete hozzá tudjon szokni a megváltozott viszonyokhoz!

    Hidratáljon és pótolja az ásványi anyagokat

    A nyári edzések elengedhetetlen része a megfelelő hidratálás, így sose induljon el mozogni víz vagy sportital nélkül. Ez utóbbiak közül nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett izotóniás italok, melyek remekül pótolják az edzés során vesztett elektrolitokat. És ha már a folyadéknál és a víznél tartunk, a profi sportolók gyakran vizezik be hajukat és bőrüket edzések alkalmával, így jobban tudják magukat hűteni- mondja Pancsó Gergely, az Életmód Orvosi Központ testnevelő-edzője.

    Jól válassza meg öltözékét

    Köztudott, hogy a sötétebb színek elnyelik, míg a világosak visszaverik a fényt. Ezt használja ki az edzéseknél is, és lehetőleg könnyű, fehér ruhában menjen mozogni! Emellett húzzon a fejére világos színű baseball sapkát is, és ha mindez még nem lenne elég, kössön a csuklójára vizes kendőt is!

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Rajcsik Enikő dietetikus
    Rajcsik Enikő
    Szarka Dorottya dietetikus
    Szarka Dorottya
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok