• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Távkövetés szakemberrel
  • hírek
    Az edzés fontossága inzulinrezisztenciában

    Az edzés fontossága inzulinrezisztenciában
    2016.04.12

    Olykor nehéz elkezdeni az edzést, ha eddig nem volt a mindennapok szerves része. Mivel számolni kell azzal, hogy ez az egyik legjobb módja az inzulinrezisztencia "kezelésének", ezért a mozgásra is közel akkora hangsúlyt kell fektetni, mint a táplálkozásra. A jó hír, hogy a napi 24 órából nagyjából 1 órát fog igényelni, cserébe nagyon sokat ad. Az Életmód Orvosi Központ edzője és egészség tanácsadója, Németh Vivien beszélt a testmozgás fontosságáról inzulinrezisztensek esetében.

    Edzés- inzulinrezisztencia

    Az inzulinrezisztencia olyan cukoranyagcsere betegség, melynek következménye többek között az elhízás, fáradékonyság, meddőség. Társadalmunkban egyre többen küzdenek ezzel, vagy genetikai hajlam miatt, vagy a nem megfelelő életmód, helytelen táplálkozás és a fizikai aktivitás hiányának okán. Ha már kialakult az inzulinrezisztencia, nagyon jól lehet alkalmazkodni hozzá, ezzel könnyebbé téve a mindennapokat és az egészségi állapotot. Az edzés kiemelten fontos tényező ilyenkor!

    Alacsonyabb vércukorszint, kevesebb inzulin, csökkenő plusz kilók , formás test, de hogyan?

    Kiemelten a súlyzós edzés javítja az izomsejtek inzulinreceptorainak inzulinérzékenységét, emiatt egyre több glükózt képes felvenni, majd ebből glikogént építeni.
    Nemzetközi, szakmai társaságok által javasolt legalább 60 perces(2x30 perc), közepes intenzitású erősítő edzés heti szinten. Ha nincs lehetőség edzőteremben, kondigépekkel edzeni, akkor az otthoni, saját testsúlyos edzés is megfelelő terhelést ad. Ahogy javul az edzettségi állapot, úgy érdemes nehezíteni a gyakorlatokat. Mindemellett kapjon helyet az aerob mozgás, mint kerékpározás, emelkedőn séta, kocogás, futás. Hetente kezdetben 2, majd 3 alkalommal,legalább 50-60 percig tartson/edzés. Ezen felül legyen az erősítő jellegű edzés.

    Mivel az izommunka csökkenti a vércukor szintet, edzés közben a biztonság kedvéért legyen kéznél ~10 grammnak megfelelő gyors felszívódású szénhidrát. Az intenzív mozgás elkezdése előtt, érdemes tájékozódni, mi lenne egyénileg a legcélravezetőbb terhelés. Egy átfogó állapotfelmérés után, mindenki megtalálhatja a számára legoptimálisabb edzésprogramot.

    Milyen pozitív hatásokkal jár a testedzés már rövid időn belül?

    - csökkenő testzsírszázalék, csökkenő inzulinrezisztencia
    - az izom terhelés hatására, mozgás alatt, inzulin nélkül tudja felvenni a vérkeringésből a glükózt (nyugalomban neki is szüksége van inzulinra)
    - rendszeres testedzés hatására csökken a nyugalmi vérnyomás
    - az edzésen kívüli, hétköznapi teendők könnyebb elvégzése (pl.: 1-2 emelet lépcsőzés, buszra sietés, játék a gyermekkel)
    - tónusos izomzat, magabiztosabb megjelenés
    - a hasi zsír csökkenése bizonyítottan jobb alvást garantál

    Ennek fényében egyértelmű, hogy a testedzés elengedhetetlen az inzulinrezisztencia kezelésében. Csak a táplálkozásra való odafigyeléssel nem érhető el 100%- os javulás. Legyen része a mindennapoknak a fizikai aktivitás. A diéta és edzés tudatos kombinálásával teljes az egészséges élet. Szakedzői segítség kérése javasolt kezdők esetében mindenképp, csakúgy, mint a haladóknak akik tovább szeretnének fejlődni.  

     

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Rajcsik Enikő dietetikus
    Rajcsik Enikő
    Szarka Dorottya dietetikus
    Szarka Dorottya
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok