• Mozogj csoportban az egészségedért
  • Testsúlycsökkentő életmód program
  • Gyógyulj életmóddal
  • Orvosi háttér
  • Táplálkozási tanácsadás
  • Életvezetésitréning
  • hírek
    3 ok, ami miatt folyton feladja a mozgást. Nem biztos, hogy a lustasága tehet róla!

    3 ok, ami miatt folyton feladja a mozgást. Nem biztos, hogy a lustasága tehet róla!
    2016.10.03

    Ahogy beköszönt az ősz, egyre többen határozzák el azt, hogy rendszeresen mozogni fognak. Ilyenkor az időjárás is kedvez a szabadtéri sportokhoz, de sokan vesznek otthonra különböző erősítő gépeket és szereznek be márkás sportfelszerelést, cipőket. Azonban igen gyakori, hogy a kezdeti lelkesedés egy idő után alábbhagy, majd pár hét, esetleg hónap múlva a sportos életmód képe elszáll. Vajon hol a hiba? Miért lankad a motiváció?

    Az egészséges életmód egyik alappillére a rendszeres mozgás, mely nem csupán a betegségek megelőzését szolgálja, de a már kialakult betegségek kezelésében is fontos szerepet játszik. Dr. Koppány Viktória, a Budai Endokrinközpont PCOS és inzulinrezisztencia specialistája szerint az IR kezelésében például a terápia szerves része a rendszeres, személyre szabott testmozgás, hiszen csakis így következhet be az inzulinszintben nagyobb mértékű javulás. A mozgás csökkenti a vércukorszintet, ezért fontos szerepe van a cukorbetegek kezelésében is, de a magasvérnyomásban szenvedők esetében is számos előnnyel jár a személyre szabott, egészségi állapot és alkati tulajdonságok figyelembe vételével összeállított mozgásprogram végzése.

     

    Nem jól választ sportágat

    Bár magától értetődőnek tűnik, ám sokan beleesnek abba a hibába, hogy az aktuális, divatosnak mondott mozgásformának kezdenek el hódolni, ahelyett, hogy figyelembe vennék a saját alkatukat, edzettségüket és egészségi állapotukat. Pedig enélkül nem érdemes belekezdeni semmibe, ugyanis ez az alapja annak, hogy rá lehessen lépni a sportos életmód útjára. Meglehet, hogy a szomszéd, a barátnő, vagy az egyik híresség esküszik egy-egy edzésmódszerre, ám nem biztos, hogy ez mindenki számára megfelelő.

    Nincs tekintettel a saját egészségi állapotára

    Akár „csupán” fogyni vágyik valaki, akár gyógyulni szeretne, még mielőtt nekikezdene bárminek, érdemes alapos orvosi kivizsgálásra menni, hiszen az edzéseket minden esetben az egészségi állapotához kell igazítani. Egy magasvérnyomásban szenvedő például gyakran azért hagyja abba a mozgást, mert kardió edzések mellett rosszul kivitelezett izomerősítő gyakorlatokat végez, mely még inkább megemeli a vérnyomást. Ekkor kellemetlen tünetek lépnek fel, ami miatt az illető inkább letesz a sportolásról, pedig csak más fajta edzéstípust kellett volna választania. Németh Vivien, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája szerint ugyanis nekik kerülniük kell a fej felett végzett, illetve a vízszint alatti gyakorlatokat (tehát amikor a fej feljebb van, mint a láb, pl.: lábtoló) Ugyanez történhet például egy cukorbeteg esetében is, amikor a rosszul felépített edzésterv miatt lezuhan a vércukorszintje- ezért feladja a mozgást, pedig ez egy igen lényeges eleme lenne a diabetes kezelésének.

    A rosszul felépített edzésterv miatt nincs sikerélménye

    Az élet minden területén a sikerélmények visznek előre- ez a mozgásnál sincs másképp, ezért ha nem érünk el eredményeket, a lelkesedésünk hamar alábbhagy. Sikereket pedig csakis akkor lehet elérni, ha amellett, hogy kitartóak vagyunk, az edzésterv jól felépített és személyre szabott.

    Mit tegyen, hogy ne adja fel?

    Ha úgy érzi, hogy még mindig nem találta meg azt a sportágat, amit egy hónapnál tovább is élvezettel végez, akkor érdemes állapotfelmérésen részt vennie. Itt szakember segítségével mindenki tisztába kerülhet erősségeivel, korlátaival, aktuális állóképességével, kondíciójával - ezek birtokában már könnyebben lehet választani olyan sportot, ami valóban megfelelő az illető számára. Azért is érdemes szakember segítségét kérni – főleg eleinte-, mert ő személyre szabott gyakorlatokat állít össze, motivál és dicsér. Így nem csupán lényegesen látványosabb eredményeket érhetünk el egy olyan mozgásformával, amit szívesen is végzünk, de – nem utolsó sorban – megkímélhetjük magunkat és a lakásunkat is a használaton kívüli, kizárólag ruhatárolás céljából fenntartott otthoni fitnesz gépek látványától.

     

    Visszalépés az előző oldalra...

    Prima Medica egészségközpontok

    munkatársaink

    Dvorák Márton mozgásterapeuta
    Dvorák Márton
    Fülöp Lili dietetikus
    Fülöp Lili
    Szabó Lucia dietetikus
    Szabó Lucia
    Varga Dóra dietetikus, szakmai vezető, Okleveles táplálkozástudományi Szakember MSc Varga Dóra
    Varga Dóra
    dr. Vernes Réka életmód orvos
    dr. Vernes Réka
    dr. Babai László életmód orvos, alapító, kiemelt szakmai vezető
    dr. Babai László
    dr. Békési Gábor PhD egyetemi docens, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Békési Gábor PhD
    Bérces Ágnes mentálhigiénikus
    Bérces Ágnes
    dr. Bérczy Judit belgyógyász, endokrinológus dr. Bérczy Judit
    dr. Bérczy Judit
    dr. Kapocsi Judit PhD belgyógyász, klinikai farmakológus
    dr. Kapocsi Judit PhD
    dr. Koppány Viktória belgyógyász, endokrinológus, klinikai farmakológus dr. Koppány Viktória
    dr. Koppány Viktória
    dr. Kósa Éva belgyógyász, angiológus, érszűkület specialista dr. Kósa Éva
    dr. Kósa Éva
    dr. Lőrincz Ildikó szülész-nőgyógyász, endokrinológus
    dr. Lőrincz Ildikó
    dr. Matusovits Andrea sportorvos, aneszteziológus és intenzív terapeuta
    dr. Matusovits Andrea
    dr. Molnár Ákos mentálhigiénikus, coach
    dr. Molnár Ákos
    dr. Molnár Jeannette diabetológus, belgyógyász, endokrinológus
    dr. Molnár Jeannette
    Novinics Edit mentálhigiénikus
    Novinics Edit
    dr. Révay Edit életvezetési tanácsadó
    dr. Révay Edit
    dr. Tar Attila PhD endokrinológus és gyermekgyógyász dr. Tar Attila PhD
    dr. Tar Attila PhD

    Facebook csoportjaink

    Prima Medica EgészségCsoport

    Prima Medica egészségközpontok